Fyll i serviceformuläret som du hittar här ovanför, skriv ut det och skicka in tillsammans med det nytvättade plagget ni vill få hjälp med. På så sätt får jag alla uppgifter som jag behöver för att göra ett så snabbt och effektivt jobb som bara är möjligt. Adressen hittar du på serviceformuläret. Om ni befinner er i Umeå går det fint att lämna in plagget nytvättat på Naturkompaniet. Då har jag det hos mig inom några dagar och returnerar det lagade plagget till butiken så betalas lagningen när du hämtar det. Jag skickar ett SMS när det finns på plats för upphämtning.
Försök att hitta prisuppgifter i prislistan, de vanligaste har jag försökt få med där. Ju mindre tid jag behöver lägga på att skicka prisförslag desto fortare kan jag få plaggen färdiga för leverans till er kunder.
Plaggen måste vara nytvättade och rena (men inte impregnerade) för att det ska vara trevligt att jobba med dem, samt att resultatet blir bättre när sömmar ska tejpas tex. Tejpen fäster sämre om det är smuts och fett under eller direkt efter en impregnering.
Om det är en lagning som ni önskar ska åtgärdas inom ett par dagar mot en extra kostnad på 50% jämfört med den för stunden ordinarie väntetid (det kan variera mellan 2-5 veckor), skriver ni in det på underlaget och en markering på utsidan av paketet, så ser jag det på en gång när posten kommer.
När jag får plaggen kollar jag vad som ska åtgärdas, skickar kostnadsförslag till de som önskar det, ställer in i hyllan och inväntar svar. Jobbar med övrigt under tiden, men önskar snabba svar om det är möjligt så flyter jobbet bättre. Jag har ingen möjlighet att skicka bekräftelser till alla att plaggen har kommit fram till mig.
När plaggen är färdiga skickar jag ett sms med betalningsuppgifter för de plagg som ska skickas till kunderna, där står företagets swishnummer, summan och ett referensnummer som jag önskar ska komma med på inbetalningen. När det är betalt skickar jag iväg plaggen med postnord, spårbart, om ni inte har skickat med egna returfraktalternativ som tex frimärken, förbetalda fraktpåsar eller annat. Samma sak gäller för er som hämtar här hos mig. Ni som lämnar och hämtar via någon butik betalar där när ni hämtar ut plagget.

Jag lämnar ett års garanti på de arbeten, här: sömmar och tejpningar, som utförs mot uppvisande av kvitto. Ex en dragkedja som går sönder inom den tiden lämnar jag inte rutinmässigt garanti för. Inte heller tillverkarnas egna produkter som används, ex kardborreband etc. Om detta skulle hända kan vi ta en diskussion om hur jag ev kan hjälpa till.